Albania 03.10-14.10.2014

Grupa wczasowiczów z Koszalina i Bobolic wyruszyła  na wczasy 03.10.2014r do niezwykłego kraju-Albanii.

Kraj wyróżnia się piękną przyrodą, bogactwem zabytków i wspaniałym piaszczystym wybrzeżem. Z tych wszystkich dobrodziejstw korzystali uczestnicy turnusu. Przez kilka kolejnych dni, wyruszaliśmy z hotelu PALMA w Durres na wycieczki. Zwiedziliśmy największe miasto portowe: Durres, w którym obejrzeliśmy min. ruiny Rzymskiego Amfiteatru. W następnych dniach, przewodnicy: Leonard i Naim przekazywali nam swoją bogatą wiedzę na temat ich kraju. Historię Albanii poznawaliśmy zwiedzając Muzeum Niepodległości we Vlorze, Archeologicznym w Tiranie. Cenne ikony mieliśmy okazję podziwiać w Muzeum Onufrina. W Kruji,rodzinnym mieście bohatera narodowego, Skanderberga poznaliśmy jego biografię i burzliwe fakty walk wyzwoleńczych. No, i obowiązkowo zakupy pamiątek na miejskim bazarze. Ruiny Zamku Rozafa w Shkodrze, Starówki miast, meczet, pomnik naszego rodaka Stanisława Zubera w Kuczewie, zostaną w naszej pamięci i na licznych fotografiach. Wczasowicze, oprócz doznań poznawczych chętnie spędzali czas na plaży, pływając w morzu i na basenie. Wieczorem bawili się przy muzyce techno i zespołu albańskiego. Były też rozgrywki sportowe i sporo przy tym dobrej zabawy! Mimo długiej trasy, radosny nastrój, kawka, ciasteczka ,wspólne śpiewy sprawiły, że podróż upłynęła szybko i żal się było rozstawać.
Wczasowiczom z Koszalina i Bobolic należy się tytuł SUPER TURYSTÓW !