Paryż 19.10-23.10.2017

Grupa turystów z Płocka wybrała się na wycieczkę do jednego z najpiękniejszych miast na świecie - do Paryża. Paryż ma tyle zabytków, teatrów, muzeów, domów towarowych, butików, że już od wieków jest nazywane stolicą kulturalną Europy, a także światowym centrum mody. Każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Pierwszego dnia zobaczyliśmy największy plac stolicy Francji – Place de la Concorde, a także Pola Elizejskie, Kościół św. Magdaleny, Operę Garniera, Place Vendome i Muzeum Perfum Fragonard. Na obiadokolację udaliśmy się do Restauracji Monte Carlo, gdzie odpoczęliśmy chwilkę po wyczerpującym dniu. A poruszanie się metrem wcale nie było takie trudne i skomplikowane... troszkę tylko te maszyny przy bramkach się zacinały...
Drugi dzień rozpoczęliśmy od wizyty w słynnym Muzeum d’Orsay, czyli muzeum malarzy impresjonistów, gdzie czekała na nas prawdziwa uczta duchowa. Następnie zwiedziliśmy Pantheon, pospacerowaliśmy po Ogrodzie Luxemburskim, a po południu pojechaliśmy do oddalonego o 20 km Wersalu. Piękny i ogromny Pałac Królewski Ludwika XIV zrobił na nas duże wrażenie. A wieczorny widok z dachu Łuku Triumfalnego wprawił nas w prawdziwy zachwyt.
Następnego dnia zachwycił nas także Luwr – największe muzeum na świecie - ze swoim bogactwem i różnorodnością bezcennych zbiorów. O wszystkim, co najważniejsze pięknie opowiedziała nam i pokazała licencjonowana przewodniczka na Paryż i Wersal Pani Joanna Wróblewska.
Pogoda podczas wizyty na Wieży Eiffla nie była dla nas zbyt łaskawa – wiało i padało, jednak warto było tu przyjechać i zobaczyć te wszystkie piękne zabytki i tak bogate w różne wydarzenia historyczne miasto. Za krótko byliśmy, by zobaczyć więcej.. więc trzeba tu przyjechać jeszcze raz.